Kerntaak 1 Bieden van zorg en ondersteuning in het verpleegkundig proces

Onderstaande kennis en vaardigheden zijn onderdeel van kerntaak 1. Deze kennis en vaardigheden heb je nodig om de werkprocessen goed uit te kunnen voeren. 

De verpleegkundige... 

heeft brede kennis van anatomie, fysiologie, pathologie en farmacologie relevant voor werkveld en doelgroep (141)
Materialen (leervraag 141)
heeft brede kennis van gezondheidsrisico's behorend bij de doelgroep (142)
Materialen (leervraag 142)
heeft brede kennis van algemene begrippen en theorieën van gedragswetenschappen relevant voor beroepsuitoefening (143)
Begeleiden 1 t/m 9
Basis communicatie
Ontwikkelingspsychologie 
heeft brede kennis van verschillende visies op gezondheid (144)
Klinisch redeneren
Kwaliteit en deskundigheid 
heeft brede kennis van voedings- en dieetleer en voedingsproblematiek relevant voor de beroepsuitoefening (145)
NIET GEKOPPELD
heeft specialistische kennis van protocollen, professionele richtlijnen, beroepscode en standaarden (146)
Ergonomie
Gezond en veilig werken
Persoonlijke verzorging
Simulatie onderwijs (alleen koppeling naar It's)
Verpleegtechnisch handelen 
heeft brede kennis van methoden voor risicoinschatting, vroegsignalering, probleemherkenning, interventie en monitoring (147)
Materialen (leervraag 147) 
heeft brede kennis van palliatieve zorg (148)
Begeleiden 4 en 9
Branche VVT-geriatrie
heeft brede kennis van zelfmanagement en het versterken van zelfmanagement (149)
Begeleiden 3 en 4
Branche VVT-geriatie
Basis communicatie
Persoonlijke verzorging
Plannen van zorg (Mijn opleiding VP is nog niet volledig gevuld)
heeft brede kennis van de mogelijkheden, risico's en ethische dilemma's van technologische hulpmiddelen, sociale media en internet (150)
Digitale geletterdheid (alleen koppeling naar It's)
Zorginnovaties en technologie (deel 2 moet ontwikkeld worden)
heeft specialistische kennis van ketenzorg (151)
Materialen leervraag 151
heeft brede kennis van wijkzorg /eerstelijnszorg (152)
Branche GGZ
Branche GHZ
Branche VVT Thuiszorg
Pathologie branche kraam
 heeft specialistische kennis van gezamenlijk besluitvormingsproces (153)
NIET GEKOPPELD
heeft brede kennis van preventieve zorg (154)
Materialen leervraag 154
heeft specialistische kennis van werkvelden en doelgroepen in relatie tot de beroepsuitoefening (155)
Materialen leervraag 155
heeft branchespecifieke kennis volgens de aanvullende informatie in de verantwoordingsinformatie (156)
NIET GEKOPPELD
heeft specialistische kennis van branchespecifieke methodieken (157)
Materialen leervraag 157 
heeft brede kennis van de bekostiging van de zorg (158)
NIET GEKOPPELD
heeft specialistische kennis van preventie van grensoverschrijdend gedrag en onbegrepen gedrag (159)
Begeleiden 7
Branche GGZ
Branche GHZ
Workshop agressie
heeft brede kennis van het opbouwen, onderhouden en herstellen van een sociaal netwerk (160)
Begeleiden 3,4 en 5
Ontwikkelingspsychologie
heeft specialistische kennis van diagnose behandelcombinaties (161)
Materialen leervraag 161
heeft brede kennis van dubbele diagnose/comorbiditeit (162)
Branche GHZ
Branche VVT-geriatrie
Pathologie branche GHZ
Pathologie branche VVT-geriatrie
Pathologie branche VVT-chronisch zieken
kan technologische hulpmiddelen en instrumenten inzetten en gebruiken, waaronder e-health (163)
NIET GEKOPPELD (Nog koppelen aan 'zorginnovaties en technologie')
kan zorg op afstand bieden (164)
NIET GEKOPPELD (Nog koppelen aan 'zorginnovaties en technologie')
kan gedragspatronen, ziektebeelden en functiestoornissen herkennen (165)
Materialen leervraag 165
kan emotionele problemen herkennen (166)
Materialen leervraag 166
kan signalen herkennen van sociale problematiek (167)
Materialen leervraag 167
kan observatiemethoden en -technieken toepassen om informatie te achterhalen (168)
Begeleiden 3, 4 en 5
Branche ZH 1
Branche ZH 2
Persoonlijke verzorging
Plannen van zorg (Mijn opleiding VP is nog niet volledig gevuld)

kan diagnostisch/klinisch redeneren toepassen (169)
Klinisch redeneren
Pathologie klinisch redeneren
Simulatie onderwijs
kan methodisch en systematisch handelen tijdens de beroepsuitoefening (170)
Begeleiden 1 t/m 9
Plannen van Zorg
Simulatie onderwijs
Verpleegtechnisch handelen
kan actuele benaderingswijzen in de omgang met relevante doelgroepen toepassen (171)
Materialen leervraag 171 
kan omgaan met beroepsethische vraagstukken (172)
Kwaliteit en deskundigheid 
kan de sociale kaart maken en maatschappelijke steunsystemen in kaart brengen (173)
Begeleiden 3,4 en 5
kan de (organisatiespecifieke) visie op zorg toepassen in haar dagelijkse werkzaamheden (174)
NIET GEKOPPELD
kan handelen volgens de normen voor verantwoorde zorg (175)
NIET GEKOPPELD
kan gesprekstechnieken en begeleidingsmethodieken toepassen bij verschillende doelgroepen (176)
Begeleiden 1 t/m 9
Basis communicatie
kan hulp verlenen bij veelvoorkomende huishoudelijke ongevallen (177)
Burgerschap: EHBO
kan kennis van vigerende wet- en regelgeving toepassen (178)
Voorlichting, advies en instructie
Wet- en regelgeving
kan basale financiële en administratieve gegevens registreren (179)
NIET GEKOPPELD
kan voor de doelgroep relevante administratieve handelingen verrichten (180)
NIET GEKOPPELD
kan alle onderdelen van de verpleegkunde toepassen m.b.t. zorg in ziekenhuis, verpleeghuizen en thuiszorg, geestelijke gezondheidszorg en gehandicaptenzorg (181)
NIET GEKOPPELD
kan bijdragen aan patiëntveiligheid (182)
Materialen leervraag 182
kan specialistische kennis van groepsdynamica toepassen (183)
Begeleiden 3 en 4
kan reanimeren (184)
BLS/AED Workshop
PBLS
kan tools en methodes toepassen t.a.v. het handelen in crisissituaties (185)
Crisis- en onvoorziene situaties
kan onderhandelmethodieken en supportmethodieken toepassen (186)
Begeleiden  4 en 5 


Naar boven
/var/www/bib-verpleegkundige-davinci.learningmatters.nl