Flexibele BBL
Introductie
Welkom bij de flexibele BBL van verpleegkunde!
Bij de flexibele BBL kan je zelf je persoonlijke leerroute samenstellen. Het eindpunt wordt gevormd door de examens en uiteindelijk het waardevolle diploma. De route er naartoe kan afhankelijk zijn van waar je werkt verschillen. Deze route stel je in overleg met je werkbegeleider van de BPV (BeroepsPrakijkVorming = jouw werkplek) en je SLB'er (StudieLoopbaanBegeleider) samen . Om het diploma verpleegkunde te behalen, moet je, naast de verplichte BPV en theorie-uren voor de wet BIG, ook de beroepsgerichte examens, de keuzedelen en de AVO vakken behalen, hierdoor is een versnelling van de opleiding helaas niet mogelijk. Het is dus wel mogelijk om een verkorte route te volgen afhankelijk van eerder behaalde diploma's, certificaten en/of ervaringen. Zie voor meer informatie hierover deze link. Tijdens het intakegesprek zal met jou worden besproken welke route het beste bij jou past en krijg je een persoonlijk advies over het starten bij 2-jarige flexibele BBL (zie dit document 'Verkort traject VP.docx ' voor meer informatie over door- en zij-instoom bij deze opleiding). Hieronder is een visuele weergave te zien van de globale opbouw van het programma.
In de visuele weergave is te te zien dat er in de formatieve fase van je wordt verwacht dat je werkt aan oefenopdrachten. Hiermee wordt de oefenopdrachten bedoeld die te vinden zijn onder de tegel 'Digibib Consortium' (zie afbeelding hieronder) in 'Mijn opleiding VP'. Elke oefenopdracht hoort bij een werkproces uit het kwalificatiedossier van een verpleegkundige. Klik op deze link om hier meer over te lezen.
Een lesdag
Je start een lesdag met je studieloopbaanbegeleider die samen met jou het programma van die dag invult, oftewel die je begeleidt bij het stellen van de juiste persoonlijke leerdoelen Een lesdag zal bestaan uit een aanbod voor het volgen van ingeroosterde blokken, afhankelijk van de opleidingsperiode geldt dit voor de keuzedelen, de AVO vakken, het werkproces 'B1K1W4: verpleegtechnisch handelen' en bepaalde workshops: 'Omgaan met agressie of 'Reanimatie'. Naast de ingeroosterde blokken is er ruimte om te werken aan het werkproces waar jij op dat moment mee bezig bent. Je kunt dit zelfstandig of met begeleiding doen.Je eindigt een lesdag met SLB om de reflecteren op jouw dag met jouw leerdoelen.
Digitaal portfolio
Om je voortgang te kunnen monitoren werk je aan een digitaal portfolio gedurende de hele opleiding. CRITERIA VOOR PORTFOLIO TOEVOEGEN EN RUBRIC?
Per werkproces dien je te kunnen aantonen dat je de leeruitkomsten beheerst.
Examineringsroute
De route voor het examineren van werkprocessen is als volgt:
1. Je verdiept je in een werkproces, maakt opdrachten of volgt een les;
2. Je kan in de BPV oefenopdrachten maken op verkennings- en/of oefenniveau.
3. Zodra je portfolio toon je aan dat je voldoende kennis en vaardigheden hebt opgedaan op school en in de BPV. Dan krijg je een GO van je SLB'er om te starten met de oefenopdracht op toepassingsniveau in de BPV.
4. Als de oefenopdracht op toepassingsniveau in de BPV is goedgekeurd, mag je starten met het examen.
Om de andere manier van leren te oefenen, starten we gezamenlijk met K1W3, daarna kan je kiezen welk werkproces het meest passend is om mee te beginnen. Als je dit lastig vindt om te kiezen, kan je ook de adviesroute volgen:
Canmedsrollen
-
Hieronder zie je het overzicht van de Canmedsrollen en de werkprocessen die erbij horen
SLB
Elke dag start én eindigt met SLB. Aan het begin van de dag bepaal je je leerdoelen voor die dag, aan het einde reflecteer je op de dag. Daarnaast zijn er een aantal opdrachten die je moet maken om aan te tonen dat je gewerkt hebt aan je loopbaan competenties. Verder uitwerken wat precies de eisen zijn
Keuzedelen
AVO
Blokken voor rekenen, Engels, Nederlands en burgerschap
Examens
Naar boven/var/www/bib-verpleegkundige-davinci.learningmatters.nl