Klinisch redeneren
Klinisch redeneren 1
Klinisch redeneren 1
|
||
|
Onderwerp
|
Inhoud
|
1
|
Algemene uitleg programma en toetsing
Wat is klinisch redeneren? Stap 1: Observeren
|
|
2
|
Stap 1: Observeren
|
|
3
|
Stap 2: Analyseren. Redeneerhulpen:
|
|
4
|
Casus Jaap Baanders Observeren-Analyseren
Spijsverteringsfuncties (34) Welbevinden (26) Activiteiten en participatie (42) |
Huiswerk:
|
5
|
Casus Jaap Baanders Observeren-Analyseren
Spijsverteringsfuncties (34) Welbevinden (26) Activiteiten en participatie (42) |
Goed voorbeeld: Hoe communiceer ik een patiënt via de SBAR?
Huiswerk:
|
6
|
Casus Jaap Baanders Communiceren
|
Huiswerk:
Doorlezen de casus van mevrouw Kuch en uitwerken:
|
7
|
Casus mevrouw Kuch Observeren-Analyseren
Ademhaling (30) (laag complex) Circulatie (31) (laag complex) Welbevinden (26) Activiteiten en participatie (42) |
Huiswerk:
|
8
|
Casus mevrouw Kuch Communiceren
|
|
9
|
Toets
|
|
|
|
|
Klinisch redeneren 2
Klinisch redeneren 2
|
||
|
Onderwerp
|
Inhoud
|
1
|
Algemene uitleg programma en toetsing
|
|
2
|
Casus Mevrouw Tubulitio Observatie en analyse
Mentale functies (27) Urogenitale functies (33) Huid- en afweerfuncties (35) Bloedwaarden- 4. Klinische chemie (36) Welbevinden (26) Activiteiten en participatie (42) |
Tijdens de les wordt de casus van mevrouw Tubulitio uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
|
3
|
Casus meneer B. Gerommel Observatie en analyse
|
Tijdens de les wordt de casus van meneer Gerommel uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
|
4
|
Casus mevrouw Tubulitio en meneer Gerommel Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Klassikaal:
Huiswerk:
Patiëntenbesprekingen afmaken volgens TimeouT methode
|
5
|
Casus mevrouw Tubulitio en meneer Gerommel Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Studenten geven in subgroepen een patiëntbespreking.
Huiswerk:
|
6
|
Casus ? Observatie en analyse
Ademhaling (30) (midden complex) Circulatie (31) (midden complex) Thermoregulatiesysteem (39) (SIRS) Bloedwaarden- 4. Klinische chemie (36) Welbevinden (26) Activiteiten en participatie (42) |
Tijdens de les wordt de casus van ? uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
Doorlezen de casus ?? en uitwerken:
|
7
|
Casus ?? Observatie en analyse
|
Tijdens de les wordt de casus van ?? uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
|
8
|
Casus ? en casus ?? Gerommel Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Studenten geven in subgroepen een patiëntbespreking.
Huiswerk:
|
9
|
Toets
|
|
|
|
|
Casus Meneer de Groot
Observeren-Analyseren
ICF-mindmaps:
Stem en spraak (29)
Neurologische functies (37)
Bewegingsapparaat (38)
Welbevinden (26)
Activiteiten en participatie (42)
Klinisch redeneren 3
Klinisch redeneren 3
|
||
|
Onderwerp
|
Inhoud
|
1
|
Algemene uitleg programma en toetsing
|
|
2
|
Casus Observatie en analyse
Ademhaling (30) (complex) Circulatie (31) (complex) Zuurstofvoorziening van het hart (32) Bloedwaarden (36) Hormonaal stelsel (40) Voortplantingsfuncties (41) Activiteiten en participatie (42) |
Tijdens de les wordt de casus van uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
|
3
|
Casus meneer Observatie en analyse
|
Tijdens de les wordt de casus van meneer uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
|
4
|
Casus mevrouw en meneer Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Klassikaal:
Huiswerk:
Patiëntenbesprekingen afmaken volgens TimeouT methode
|
5
|
Casus mevrouw en meneer Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Studenten geven in subgroepen een patiëntbespreking.
Huiswerk:
|
6
|
Casus ? Observatie en analyse
|
Tijdens de les wordt de casus van ? uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
Doorlezen de casus ?? en uitwerken:
|
7
|
Casus ?? Observatie en analyse
|
Tijdens de les wordt de casus van ?? uitgewerkt volgens de stappen van Marc Bakker:
Klassikaal: verschillende SBAR gesprekken voeren
Huiswerk:
|
8
|
Casus ? en casus ?? Gerommel Communiceren= patiëntbespreking via TimeouT
|
Studenten geven in subgroepen een patiëntbespreking.
Huiswerk:
|
9
|
Toets
|
|
|
|
|