Mond- en keelholte uitzuigen
Leerdoelen
In dit thema werk je aan het onderwerp Mond- en keelholte uitzuigen.
Je werkt hierbij aan de volgende leerdoelen:
- Ik kan het uitzuigen van de mond- en keelholte bij een zorgvrager uitvoeren volgens protocol
- Ik kan de indicaties, contra-indicaties en aandachtspunten noemen voor het uitzuigen van de mond- en keelholte.
- Ik kan benoemen op welke manier ik rekening houd met de specifieke kenmerken en de beleving van de zorgvrager tijdens het uitzuigen van mond- en keelholte.
Voorkennis
- Je beheerst de eerder opgedane kennis over de anatomie, fysiologie en de pathologie van het ademhalingsstelsel:
Voor de les: bestudeer Vilans
Werkinstructie
|
|
|
|
|
Tijdens de les
Heb je de bovenstaande lesstof uit Vilans bestudeerd? Maak dan de kennistoets die bij dit onderwerp past.
Klik hier om naar de map Kennistoetsen te gaan.
Fase 1. Voor de les = de voobereiding
1. Zelfstandig het thema bestuderen.
2. Kennistoets maken.
Fase 2. Tijdens de les
1. Kennistoets als entreeticket voor de theoretisch uitleg.
2. De demo door een instructeur.
3. Oefenen.
4. Aftoetsen.
Fase 3. Na de les
Na de bijeenkomst kijk je terug op de leerdoelen. Op de pagina van het thema staan dobbelsteenvragen om je daarmee te helpen.
Evaluatie van het product: Lees de leerdoelen nogmaals door. Kun je deze allemaal beantwoorden?
- Ja? Goed gedaan! Je beheerst het onderwerp voldoende
- Nee? Je bent er nog niet helemaal. Welke leerdoelen ontbreken nog? Zoek de antwoorden hierop op in de protocollen.
Evaluatie van je leerproces: Gebruik voor de evaluatie van de skillsles de onderstaande dobbelsteenvragen. Beantwoord deze voor jezelf.
Bereid je voor op het volgende thema in deze periode en neem daarbij je antwoorden op de dobbelsteenvragen mee.
Extra opdrachten
Bij dit onderwerp zijn er geen zelfstandige opdrachten.