Begeleiden 7
Begeleiden 7. Grenzen en gevoelens hanteren tijden crisis- en onvoorziene situaties
|
||
Leerdoelen
1. Je erkent en herkent je eigen grenzen en gevoelens in crisis- en onvoorziene situaties 2. Je reflecteert op je eigen grenzen en gevoelens na een crisis of onvoorziene situatie 3. Je oefent met nieuw gedrag in crisis- en onvoorziene situaties zodat je in evenwicht blijft. Let op! dit programma loopt parallel met het vak Verpleegkunde Crisis- en onvoorziene situaties |
||
Thema
|
Activiteiten
|
|
1
|
Algemene uitleg van programma en toetsing
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag |
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.5 Grenzen bewaken (50 min) - Moeilijke situaties - Gewenste en ongewenste intimiteiten Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent |
2
|
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag | Casuïstiek en reflectie |
3
|
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag | Casuïstiek en reflectie |
4
|
Omgaan met gedragsproblemen
|
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.6 Omgaan met moeilijke situaties (20 min) Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent |
5
|
Omgaan met gedragsproblemen
|
Casuïstiek en reflectie |
6
|
Omgaan met suïcidaliteit
|
Casuïstiek en reflectie |
7
|
Omgaan met suïcidaliteit
|
Casuïstiek en reflectie |
8
|
Omgaan met agressie | ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.7 Assertiviteit |
9
|
Omgaan met agressie | Casuïstiek en reflectie |