Begeleiden 7



Begeleiden 7. Grenzen en gevoelens hanteren tijden crisis- en onvoorziene situaties  
 
Leerdoelen
1. Je erkent en herkent je eigen grenzen en gevoelens in crisis- en onvoorziene situaties
2. Je reflecteert op je eigen grenzen en gevoelens na een crisis of onvoorziene situatie
3. Je oefent met nieuw gedrag in crisis- en onvoorziene situaties zodat je in evenwicht blijft.
 
Let op! dit programma loopt parallel met het vak Verpleegkunde Crisis- en onvoorziene situaties
  Thema
 
Activiteiten
 
1
 
Algemene uitleg van programma en toetsing
 
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.5 Grenzen bewaken (50 min)
- Moeilijke situaties
- Gewenste en ongewenste intimiteiten
Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent
2
 
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag  Casuïstiek en reflectie
3
 
Omgaan met grensoverschrijdend gedrag  Casuïstiek en reflectie
4
 
Omgaan met gedragsproblemen
 
 
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.6 Omgaan met moeilijke situaties (20 min)
Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent
5
 
Omgaan met gedragsproblemen
 
Casuïstiek en reflectie
6
 
Omgaan met suïcidaliteit
 
Casuïstiek en reflectie
7
 
Omgaan met suïcidaliteit
 
Casuïstiek en reflectie
8
 
Omgaan met agressie ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 4. Communiceren als professional.
4.7 Assertiviteit
9
 
Omgaan met agressie Casuïstiek en reflectie
Naar boven
/var/www/bib-verpleegkundige-davinci.learningmatters.nl