Begeleiden 2
Leerdoelen
|
||
Thema
|
Activiteiten
|
|
1
|
Reflecteren
|
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 2. Jij als zorgverlener: zelfkennis en ontwikkeling
2.1 Introductie (35 min) - Inleiding - Opstapopdracht 2.2 Jouw communicatie (1 uur 5 min) - Wat je zegt ben je zelf...? |
2
|
Reflecteren
|
ZorgPad. Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 2. Jij als zorgverlener: zelfkennis en ontwikkeling
2.4 Eigen gedrag centraal stellen - Reflecteren - 1. Test je kennis - Zelfbeeld - Johari venster - Jezelf ontwikkelen - Leerdoelen formuleren Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent |
3 | Reflecteren
Feedback
|
Herhaling: Zorgpad> Zorg algemeen 4 VP> Communicatie in de zorg> 1. Communicatie de basis
1.6 Feedback Opdrachten uit dit hoofdstuk op aanwijzing van de docent |
4
|
Oefenen in het geven van feedback.
|
Lesopdracht:
- Het kwaliteitsspel
|
5
|
Oefenen in reflecteren
|
Lesopdracht:
- Studenten maken een interpersoonlijke reflectie over de vorige les: - Beschrijf één moment, benoem gevoelens en gedachten hiervan en beschrijf wat je met de gevoelens en gedachten gedaan hebt. - Nadien probeer je te verwoorden waar deze gevoelens en gedachten vandaan komen (eigen referentiekader). - Maak gebruik van de interpersoonlijke reflectiemethode. - Studenten geven in tweetallen feedback op elkaars reflectie. - Reflectie wordt mét feedback ingeleverd bij docent en nagekeken. |
6
|
Oefenen in reflecteren vervolg.
|
Reflectie verslagen worden nabesproken en opnieuw geoefend.
|
7, 8 | Voorbereiden toets (week 7-8)
|
Kijk hier voor de toets en lever de toets ook hier in!
Toets wordt gezamenlijk gelezen. Studenten werken in subgroepen aan het voorbereiden op de toets |
Toets (week 9)
|